Klachten

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben?

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts en u waarschijnlijk ook. Desondanks kan het een keer voorkomen dat u vindt dat u verkeerd of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld.


Maak het aan ons bekend.

Door uw klacht kenbaar te maken, kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Meld het meteen aan de betrokken persoon of vraag een gesprek aan om het een en ander door te spreken. Vindt u dat lastig, kunt u altijd een mailtje sturen via het contactformulier.

Het is belangrijk dat u iets met deze onvrede doet. Een verhelderend gesprek met uw tandarts kan meestal al veel onduidelijkheden oplossen. U kunt bij Tandartspraktijk de Hunze om zo’n gesprek vragen. In dit gesprek kunt u aangeven wat u onduidelijk vindt en de tandarts kan u uitleggen waarom hij/zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het belangrijk voor uw tandarts om te weten dat u een probleem heeft zodat er gezamenlijk gezocht kan worden naar een passende oplossing.


Informatiepunt en klachtenregeling

Komen wij ondanks wederzijdse goede bedoelingen er niet uit, dan kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP) 0900-2025012 (0,15 per min.). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Levert ook dit geen bevredigende oplossing, dan kunt u gebruik maken van de KNMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Daarbij zijn twee mogelijkheden, namelijk bemiddeling en formele klachtbehandeling, resulterend in een uitspraak.

Uw tandarts bij Tandartspraktijk de Hunze is aangesloten bij deze klachtenregeling die voldoet aan de eisen die de wet klachtrecht Cliënten Zorgesector stelt.

Websiteinstellingen
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg