Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben?

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts en u waarschijnlijk ook. Desondanks kan het een keer voorkomen dat u vindt dat u verkeerd of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld.


Maak het aan ons bekend.

Door uw klacht kenbaar te maken, kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Meld het meteen aan de betrokken persoon of vraag een gesprek aan om het één en ander door te spreken. Vindt u dat lastig, dan kunt u altijd een mailtje sturen via het contactformulier.

Meestal kan een verhelderend gesprek met uw tandarts al veel onduidelijkheden oplossen. U kunt bij Tandartspraktijk de Hunze om een dergelijk gesprek vragen. In dit gesprek kunt u aangeven wat u onduidelijk vindt en de tandarts kan uitleggen waarom hij/zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het belangrijk voor uw tandarts om te weten dat u een probleem heeft zodat er gezamenlijk gezocht kan worden naar een passende oplossing.

Informatiepunt en klachtenregeling

Komen wij ondanks wederzijdse goede bedoelingen er niet uit, dan kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP) 0900-2025012 (0,15 per min.). Het TIP is opgericht door één van onze beroepsorganisaties, de KNMT. Mocht dit ook geen bevredigende oplossing bieden, dan kunt u gebruikmaken van de KNMT-klachtenregeling waarbij wij aangesloten zijn. Daarbij zijn twee mogelijkheden, namelijk bemiddeling en/of formele klachtbehandeling, resulterend in een uitspraak.

Uw tandarts bij Tandartspraktijk de Hunze is aangesloten bij deze klachtenregeling. De klachtenregeling voldoet aan de eisen van de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgesector.

KNMT